2017. április 9., vasárnap

SMART Notebook feladat készítése

A SMART Notebook feladathoz ezúttal a nyelvújítás korszakát választottam témául, mint új tananyag feldolgozása.



Először egy általános kortörténeti áttekintéssel vezetem be az új anyagot, ahol az okostábla előnyeit kihasználva a szövegkiemelő toll eszközzel  a diákok emelik ki a számukra legfontosabb vázlatpontokat. Ezek írásban is rögzítésre kerülnek a diákok füzetében.


Az óra további részében megismerkedünk a nyelvújítás körül kialakult vitával és a vita vezéralakjaival. A fogalommagyarázat után a diákok feladata, hogy ismerjék fel a festményeken szereplő embereket, akiknek nagy szerepe volt a nyelvújításban.


Sikeres felismerés esetén a takaró téglalap elmozdításra kerül, ezután pedig beszélünk az adott személyről és tevékenységéről. Ezt követően a linkre kattintva a zanza.tv oldalán ehhez a fejezethez tartozó leckét nézzük meg közösen. (A fontosabb részeknél leállítom a videót, tanári magyarázattal, irányított kérdésekkel elmélyítem a videóban elhangzott információkat).

Az interaktív tábla további előnyét kihasználva (miszerint átlátszóvá tehető a képernyő/háttér), a videót egyfajta vászonként tudom használni. A videóban elhangzó lényeges információkat külön ki tudom emelni, tudok hozzájuk megjegyzéseket írni. A videó bezárása után ezek a jegyzetek láthatóak lesznek a Notebook "vásznán". A diákok, ha a videó alatt nem jegyzeteltek, most megtehetik, hogy leírják, vagy az óráról hiányzó diákoknak is lehet egyfajta segítség a pótlás során. 

[sajnos a felirat nem sikerült a legszebbre, egérrel ennyit tudtam összehozni :D ]

Mivel a videó-lecke végén egy kérdést nyitva hagy a zárszóban, a következő feladat egyben választ is ad rá. Keressük a szavak mai alakját!




A varázsló segítségével megleltük a pontos jelentéseket!

A továbbiakban megnézzük, hogy milyen módon alakult a szókészlet bővítése. Itt is alkalmazásra kerül a szövegkiemelő toll eszköz.


Az óra levezető, reflektáló részének egy memória játékot szánok, ahol a párosítás után a diákok pár mondatban elmondják, mit tanultak az adott személlyel/művel kapcsolatban az órán. 




A teljes elkészült feladatom ezen a linken érhető el:




Reflexió  feladathoz:

Nem volt nehéz számomra a SMART Notebook program használata, ugyanis a Power Point analógiájára épül. Mégis jóval többet tudok kihozni az órámból e program segítségével, mint egy egyszerű PPT-vel. Nagyon tetszett, hogy a programon belül van beépített képtár, így onnan bátran lehet válogatni a a prezentációkészítés során, de az internetről is könnyedén be tudtam illeszteni a költők arcképeit. Amiben fényévekkel megelőzi a hagyományos PPT-t, az a lehetőségek tárháza, a Lesson Activity Toolkit feladatok, amik még interaktívabbá teszik az órát. A diákok így játszva gyakorolhatják a tanultakat. 
Ami még előny, az átlátszóvá tehető háttér, amire tudunk írni a jegyzetelő toll eszközzel, és az is, hogy az órát a program segítségével felvehetjük és visszajátszhatjuk. Ez utóbbi szintén jól jöhet a hiányzó diákoknak, valamint magának a pedagógusnak is, önreflexiója során, hallhatja az esetleges hibáit.
Hátránynak csupán annyit tudok hozzáfűzni, hogy az ingyenes licence mindössze 45 nap. :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése